به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرکامران نیخن مدیرعامل انجمن دیابت ایران و دبیر همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در نشست نخستین همایش شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر اظهار کرد: بیماری دیابت تا هشتاد درصد قابل پیشگیری است اما متأسفانه در کشور ما بین سازمان‌های مردم‌نهاد و دولت تعامل کافی وجود ندارد و در مواردی شاهد موازی‌کاری نیز هستیم.

آموزش و اطلاع‌رسانی حلقه گمشده در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر 

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع‌رسانی حلقه گمشده در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است و به همین دلیل مردم ما از میزان تغذیه درست، فعالیت بدنی کافی اطلاعی ندارند؛ همچنین آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در مدارس داده نمی‌شود.

نیخن اظهار کرد: اطلاع ‌رسانی در مورد عوارض بیماری‌های غیر واگیر بسیار حائز اهمیت است و از بروز بیماری‌ و مرگ‌ومیر جلوگیری می‌کند.

اطلاعات دست‌اندرکاران حوزه سلامت باید به روز باشد

دبیر همایش پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر عنوان کرد: دست‌اندرکاران حوزه سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و سایر ارائه کنندگان خدمت باید آموزش کافی در زمینه بیماری‌های غیر واگیر و پیشگیری از آن را ببینند و اطلاعات آنها به روز باشد.

وی افزود: رسانه‌ها و ت‌گذاران نیز در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر نقش مهمی دارند اما متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از ت‌گذاری‌های غلط در زمینه عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر، سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

نیخن با اشاره به قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان گفت: با وجود ممنوعیت تبلیغات این کالاها اما همچنان در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها شاهد آن هستیم که چیپس، پفک و آبمیوه‌ها در بیلبوردها خودنمایی می‌کنند و سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند این در حالی است که در هیچ جای دنیا تبلیغات این کالاهای آسیب‌رسان را در بیلبوردهای شهری نمی‌بینیم.

بیمه شدگان در کشورهای پیشرفته مجبور به چکاپ هستند

دبیر همایش پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر با بیان اینکه بیمه‌ها باید به جای توجه به درمان پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: متأسفانه مفهوم بیمه تغییر کرده است و بیمه برای درمان کاربرد دارد این در حالی است که در کشورهای پیشرفته بیمه شدگان را مجبور می‌کنند تا چکاپ شوند و با تشخیص به موقع از بروز بیماری‌ها و هزینه‌های آن جلوگیری کنند.

وی تأکید کرد: اگر بیمه‌ها بیماریابی و پیشگیری را مورد توجه قرار دهند در آن زمان است که می‌توانیم در پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر موفق باشیم.

نیخن با اشاره به آمار دیابتی‌ها در ایران گفت: اکنون ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور به دیابت مبتلا هستند و ۸ میلیون نفر در خطر ابتلا به دیابت قرار دارند و اگر رژیم غذایی خود را کنترل نکنند و تحرک بدنی کافی نداشته باشند، دیابتی خواهند شد.

منبع:www.yjc.ir


lida پیشگیری ,بیماری‌های ,واگیر ,نیخن ,سلامت ,همایش ,دبیر همایش ,تبلیغ کالاهای ,کالاهای آسیب‌رسان ,بیمه شدگان ,کشورهای پیشرفته ,دبیر همایش پیشگ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آپشن خودرو | دنیای آپشن هواي حرم مرداد کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. لیزر موهای زائد مهتابی پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان فرش ماشینی